fbpx
chat klantenservice koffiematters

Koffiematters en Chatleads

Michel: Mark, ik heb een leuke nieuwe opdracht voor je. Kan je contact opnemen met Peter van KoffieMatters in Leeuwarden?

Mark: Tuurlijk, komt helemaal goed! Je hoort van me.

Het zwarte goud. De brandstof voor menig harde werker. Het genot na een rampzalige nacht. Koffie. Wie kan er zo…                

Michel: Uhm Mark, KoffieMatters maakt geen koffie, ze leveren, repareren en onderhouden koffiemachines.

Mark: …

Tijd om mezelf dan maar eens goed voor te bereiden voor het telefoongesprek met Peter Pruis, medeoprichter van KoffieMatters. Zou dit bedrijf net zo enthousiast zijn over de samenwerking met Chatleads? Stiekem hoop ik nu toch wel een beetje kritiek te vinden over Chatleads. Anders worden deze ‘recensies’ ook steeds minder geloofwaardig en zit ik straks in deze coronatijd zonder werk.

Na het intoetsen en het overgaan van de telefoon, neemt een enthousiast klinkende Peter op. “Ha Mark! Ja ik heb nu wel even tijd, wat wil je allemaal weten van me?”.

Nou ik dacht zelf, voordat we beginnen met het officiële gedeelte… wat voor bedrijf is KoffieMatters nou eigenlijk? Het zal vast iets te maken hebben met koffie?

“Klopt”, antwoord hij. “Wij als bedrijf zijn gespecialiseerd in koffiemachines, de techniek en ondersteuning ervan. Dit is voor zowel thuis, klein zakelijk, groot zakelijk en de horeca.”

Ah, top! Als ik straks een landelijk bekende recensie schrijver ben, dan weet ik bij wie ik een koffiemachine moet aanschaffen. Maar oké, jullie werken dus sinds kort samen met Chatleads. Hoe bevalt dat?

“Ja klopt, we werken nu sinds ongeveer januari met ze samen. Michel stuurde me een contact verzoek via LinkedIn. In dat verzoek stond dat hij met Chatleads wel een goede aanvulling kon zijn op onze website.”

En ben je toen gelijk met hem in zee gegaan?

“Nee zeker niet, hij kan goed praten en is heel erg fijn om mee samen te werken, maar ik houd ervan om ook even ‘face to face’ met iemand te praten. Hij gaf toen aan dat hij in het buitenland zat. Zodra die terug was hebben we met hem afgesproken en is het balletje eigenlijk een beetje gaan rollen”.

Oke top, maar wat is nou eigenlijk de meerwaarde voor een chat op jullie website? Ik bedoel jullie kunnen op afstand nou niet echt een koffiemachine repareren toch?

“Ha nee kon dat maar. Nee kijk, we hebben zelf al eerder een chat gehad op de website, die was van onszelf. Maar dat bleek gewoonweg niet te werken. Of wij reageerden naar ons gevoel te laat op een bericht, of we waren er hele dagen mee bezig waardoor we ons ander werk niet goed konden doen. We merkten dat de klanten het fijn vinden om ondersteuning te hebben op de website, en misschien zelfs een product te kopen via de chat. Dus we wisten zeker dat we wel weer een chat moesten introduceren.”

Oke, en de gehele implementatie verliep soepel?

“Ja niks op aan te merken. De chat ging samen met onze nieuwe website koffiematters.nl en ons nieuwe ticketsysteem online. Dus het kwam allemaal perfect samen.

Smooth hoor, even promotie voor je eigen website erdoor gooien.

“Ja toch?”.

Ja top Peter, top…. En bevalt de service een beetje die Chatleads biedt? Jullie werken er nu al een paar maanden mee.

“Ja, wij hadden een speciaal verzoek, en dat is dat wij eigenlijk een transcript willen ontvangen van elk gesprek dat de mensen van Chatleads aangaan. Zo kunnen wij kijken hoe de klant benaderd wordt dat vinden wij namelijk erg belangrijk.”

Zo… Een transcript van elk gesprek… En ben je al wat dingen tegenkomen dat je denkt dat kan beter?

“Nou, dat is een leuk verhaal. Aan het begin van onze samenwerking kwam er een chat binnen van iemand die werd aangesproken met je in plaats van u. Dat kon de website bezoeker totaal niet waarderen”.

Oh, oh voel ik hier eindelijk een verbeterpunt voor Chatleads?

“Nou, dan moet ik je teleurstellen. Wij zochten uiteraard contact met Michel, en die had al laten weten dat het aangepast werd. Vanaf dat moment worden alle bezoekers van onze website aangesproken met u. Dat laat zien dat hij echt betrokken is bij het bedrijf. Hij creëerde de feedback voordat wij er ook maar mee kwamen, dat is in onze ogen echt heel erg positief.”

Wacht even, dus je zegt eigenlijk dat Chatleads de fout eigenlijk eerder had gevonden dan jullie zelf?

“Dat durf ik je niet te zeggen, maar toen we contact met Michel opnamen was hij al bezig om alles op te lossen.”

… Top, dus eigenlijk hier ook alleen maar pluspunten?…

“Zeker, het is ideaal dat de chat tot laat in de avond beschikbaar is. Ze schakelen alle technische vragen door naar ons. Zodat wij onze monteurs op het probleem kunnen afsturen”.

En denk je dat de chatters van Chatleads ook bepaalde problemen kunnen oplossen voor jullie? Stel je voor dat jullie over 5 jaar nog steeds samenwerken, dan is er zo’n grote kennisbank bij Chatleads dan kan de persoon achter de chat de simpele problemen op afstand ook oplossen toch?

“Dat zou zeker kunnen, maar hoe vaak ze ook voorkomen, we hebben liever niet dat de technische vragen beantwoord gaan worden door de mensen van Chatleads. Dan snijden we onszelf in de vingers. Chatleads houdt dat allemaal heel goed in de gaten. Ze schakelen snel om en ze denken continu mee.”

Ah, nog meer complimenten voor Chatleads? Het stuk begint nu wel aardig lang te worden hoor.

“Hahaha ja! Nog een recent voorbeeld. Sinds het coronatijdperk krijgen al onze klanten ook een bericht op de website via chatleads. Deze gaat ongeveer zo:

Hallo, ondanks de vervelende situatie met het coronavirus, blijven we voor u klaar staan, maar met aangepaste maatregelen. Kijk voor meer info op https://www.koffiematters.nl/covid-19-maatregelen-koffiematters/

Echt heel erg handig.  Zo weten we zeker dat al onze klanten zien dat we nog steeds geopend zijn in deze vervelende periode”.

Top, nou ik denk dat de mensen weer aardig op de hoogte zijn hoe het proces is verlopen en hoe de samenwerking met Chatleads is. Mag ik je bedanken voor je tijd? En als ik een keer in de buurt ben, dan mag ik vast wel even binnenkomen waaien voor een goed bakje koffie toch?

“Haha uiteraard, uiteraard, we houden contact!”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord